VSK eksamen på AU

Hej!
Jeg skal snart til eksamen i VSK på AU og i den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål.
For jeg har fået at vide af mange blandt andet forelæsere og tidligere studerende at det er en relativ nem eksamen og jeg har også set nogle tidligere eksamenssæt igennem og jeg synes de ser okay ud.
Mit spg er bare hvor meget der skal til for at bestå. Jeg synes ikke der er så mange spg i eksamenssættene så hvor meget skal man ligge i hvert spg. Altså hvor detaljeret skal man svare på hvert spg for at bestå??
PS: nogen der har nogle gode råd til eksamenslæsning i VSK?

Det er svært at svare på, da der ikke kommer besvarelse ud og man ikke får karakterer. Men jeg vil anbefale at lave en masse gamle eksamenssæt, da mange spørgsmål går igen, også få styr på de vigtigste begreber i vsk samt modeller i sundhedspsykologi.
De anbefaler så vidt jeg husker, at man mindst skrev 1,5 side, og sørg for at svarene ikke er for underforståede. Hellere uddyb - der er super god tid til eksamen.
Det skal nok gå, brug ikke alt for mange kræfter på VSK (i læseferien læste jeg max 5 timer om dagen og bestod), gem dem til celle og genetik, og nyd i stedet det gode vejr ;))

Hej – det er desværre mega svært at sige “hvor meget, der skal til for at bestå” som en anden også siger.
Du kan nok ikke komme det nærmere, end at dumpeprocenten er lav, og at det derfor nok er noget mindre end til mange eksamener :slight_smile:
Cellebiologi og genetik er helt klart sværere at komme igennem (men slet heller ikke umulige på nogen måde!) Jeg brugte flashcards til VSK og lærte bare definitionen og forklaringen af en helt masse begreber og modeller, for dem spurgte de i hvert fald til, dengang jeg skulle op.
Bare skriv det du kan og forklar, hvad du mener – som sagt dumper ikke ret mange!
Det er første eksamen på uni, så jeg ved godt, at man er oppe at køre over det, og mange tror, at der skal helt umenneskelige mængder til for at komme igennem. Jeg kan huske, at vi på mit hold på 1. semester troede, at det, der svarede til et 12-tal i gymnasiet svarer til 02 på universitetet – lad os bare sige, at det slet slet ikke er rigtigt på NOGEN måde!!! Hvis nogen siger det, må du ikke tro på det :slight_smile: