Noter på studiet

Hej alle, jeg har pt. sabbatår og regner med at læse medicin efterfølgende. I gymnasiet læste jeg lektier uden at skrive de vilde noter, og benyttede mig af studienet, en hjemmeside med noter til gymnasiet, når der skulle læses op til prøver/eksamener. Er det “nødvendigt” at skrive noter på medicinstudiet og findes der tilgængelige noter til studiet på nettet? Hvis det er nødvendigt at skrive noter, hvor meget fylder det så på studiet ift. tid (ved godt det svinger meget fra person til person).
Kh. Theis

Hej,

Ift. noter så svinger det fra person til person om man skriver noter. Nogle kan klare sig uden, både fordi vi har eksempelvis har holdopgaver og får PowerPoints fra forelæserne. Udover det, så er der hjemmesider som meddocs og medicinnoter, hvor der er andre medicinstuderende som er søde at lægge deres noter, flashcard m.m. Det skal dog siges at der er meget stof, så hvis man skriver noter, vil det tage en del tid, så man kan eksempelvis skrive noter efter man har været til forelæsningerne, så man får det vigtigste med.

1 Synes om

Jeg gør det, at jeg tager noter til læringsmålene når jeg er til forelæsning.

Inden eksamen sikrer jeg mig, at jeg kan besvare og har forstået alle læringsmålene, for det er jo dem de tester en i til eksamenerne :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har studeret i snart 5 år og har ikke taget en eneste note i løbet af studiet, da jeg ikke synes jeg har gavn af det. Så det kan godt lade sig gøre.
Den første tid af studiet finder man, efter min erfaring, hurtigt ud af hvordan man selv bedst læser op til fagene/eksamen.

1 Synes om