Hvordan klarer man bedst tegninger i cellebio eksamen når man bruger PC?

Hej!
Jeg er ny medicinstuderende på AU (havde vinterstart 2024). Jeg har hørt at i cellebio eksamen kommer der regneopgaver og opgaver hvor man skal tegne, men jeg er i tvivl om hvordan jeg laver disse “tegne-opgaver” bedst muligt (jeg bruger PC og altså ikke Mac). Jeg har nemlig hørt at man kunne bruge photobooth hvis man har Mac men hvad er egentlig den bedste/klogeste/effektive måde at gøre det på når man har PC?
vh
den nye medicinstuderende, der gerne vil blive klar til eksamen :))

Jeg brugte en håndscanner. dvs. du tegner i hånden og scanner den ind med den.

Hvordan tegner man da på en MacBook?

EDIT: missede lige at du ikke havde Mac, sorry :sweat_smile:

Jeg har brugt Photobooth til flere eksaminer. Det er nemt, hurtigt og kræver ikke noget specielt udstyr. Man skal bare lige huske at flytte gamle billeder væk, så de ikke ligger i bunden, når man tager billede. Virker bedst med kuglepen, fordi lyset kan være lidt wonky. Du tegner bare på papir og holder det op til kameraet. Du kan tage screenshot af billedet og sætte det direkte ind i Word. Du kan prøve at øve dig lidt med det, når du læser op og øver eksamenssæt.

2 Synes om

På PC bør du have en app/et program kaldet “Kamera”, går ud fra at det fungerer som photobooth på Mac. Jeg brugte det til biokemieksamen for flere år siden. Tgen på papir, og tag billede med kameraet på din bærbar.
Alternativt kan du bruge en tablet/tegneplade (ala. Wacom tablet), hvis du kender en du kan låne af.

Velkommen!
Jeg tog en mus og musemåtte med til eksamen. Man kan tegne direkte i word (ved ikke om det er en tilføjelse, men du burde kunne finde det på nettet. Det må du gerne bruge). Det fungerede rigtigt godt

Andre tager et billede af et stykke papir de har tegnet på, og sætter det ind. Det fandt jeg personligt bøvlet