B10: Angreb og forsvar (SDU) - gode råd?

Hej.

Er der nogen som har været igennem B10 på SDU, og som kan give gode råd ift. at komme igennem modulet? Anbefales det at læse i bøger eller er slides og gamle eksamenssæt nok nu hvor eksamen er ændret fra 100% MCQ til essayopgaver + MCQ?

På forhånd tak

Jeg har hørt man stadig kan bestå på at klare MCQ

Jeg var oppe i den nye eksamensform her i efteråret. Jeg klarede mig fint uden bøger - kiggede slides igennem og terpede ellers bare gamle mcq’er. Hvis man kan huske (og forstå) de gamle mcq’er, kan man nok også godt skrive noget rimelig fornuftigt til kortsvarsopgaverne. Det gik i hvert fald meget godt for mig med den metode.

Held og lykke :slight_smile:

Jeg overvejer at tage dobbeltmodul med B10… hvad tænker du om det mht belastning af B10?

Jeg tog faktisk selv B10 som dobbeltmodul (sammen med B12). Det fungerede rigtig godt, synes jeg! B10-eksamen ligger tidligt i modulet, så jeg koncentrerede mig 100% om den, indtil den var overstået, og først der gik jeg i gang med B12. Der var selvfølgelig en del at indhente, men det kunne sagtens lade sig gøre.
Jeg havde dog ikke forskningsmetodologi, eller hvad det nu hedder, som jo også hører til B10, da jeg havde taget det tidligere på studiet. Men jeg kender andre, der tog B10(+forskningsmetodologi) og B12 sammen og klarede det hele. Og forskningsmetodologi er en rimelig let eksamen, da man må have hjælpemidler, så man behøver ikke bruge så lang tid på at forberede sig på den.

Tusind tak for svar! Gik du hvert slide igennem for hver forelæsning og terpede dem alle på den måde? Eller lavede du nogle flashcards/anki til hver forelæsning? :slight_smile:

Jeg synes nemlig der er rimelig mange forelæsninger, så er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse op mens man fortsat har forelæsninger i andre emner? Man har mig bekendt ca. 3-4 forelæsninger pr dag nemlig.

Hvad mener du med, at den hænger sammen med forskningsmetodologi? Det er vel uafhængige eksaminer ? Jeg overvejer at tage B10 meget tidligt i forløbet, da jeg allerede har haft faget fra tidligere studie og vil gerne “krydse” den af tidligt. Men har jo ikke tænkt mig at tage forskningsmetodologi…

Jeg kørte helt min egen plan på B10, hvor jeg slet ikke tog til undervisning faktisk… Jeg kiggede slides igennem og tog noter til det, jeg havde svært ved. Og så kørte jeg bare gamle eksamenssæt igen og igen og læste selvfølgelig lidt op undervejs på de spørgsmål, jeg ikke kunne.

Men husk på, at vi alle lærer forskelligt, så det er ikke sikkert, at det fungerer for dig at blive væk fra undervisningen, men det ved du sikkert godt allerede :slight_smile:

Ja præcis, det er uafhængige eksaminer, og jeg tog kun “B10: Angreb og forsvar” sammen med B12. Jeg ville bare lige gøre opmærksom på det i mit svar, fordi jeg jo selvfølgelig har haft det lettere, end hvis jeg tog “ægte” dobbeltmodul, hvor jeg havde hele B10 og hele B12 samlet.

@kaffetak har du tilfældigvis noter/slides du kan sende til mig fra B10? alt tages imod med åbne hænder ! :smiley: