Jeg startede med Essential Cell Biology, og ja den er ok hvis man ikke har lyst til de helt store fordybelser. Desuden er den billigere, og man sparer ganske mange timer. Det er også værd at nævne, at man sagtens kan score 2 cifrede karakterer med denne bog.
Jeg gik dog over til The Cell en uge inde i kurset, da der ofte blev omtalt ting jeg simpelthen aldrig havde hørt om fra Essentials. Det er ganske irriterende, og man bliver hele tiden nervøs for at noget af det vigtige er udeladt i Essentials- hvilket også sker flere steder. Derfor vil jeg uforbeholdent anbefale The Cell- og i samme åndedrag mane til ro og ingen panik når man ser dens skræmmende dimensioner! Den er super let at gå til,og illustrerer alt det vigtige godt og let forståeligt. Godt nok er den en tidsrøver, men det er til gengæld tilfredsstillende at læse i den, da alle ting er sat godt ind i en sammenhæng. Det gør det det langt lettere at huske de vigtige ting til eksamen.
Men det er smag og behag. Jeg var den eneste i min læsegruppe som gik efter The Cell, og det gik vist fint for de andre til eksamen også (karaktererne er ikke kommet endnu

)
Desuden er mange af tingene fra Geneser også omtalt i denne, og det er til tider ret meget lettere at forstå det når det læses fra The Cell.
6 stjerner, uden tvivl.