Kommande student i Århus efter jul?

Re: Kommande student i Århus efter jul?

Indlægaf catqueen » ons 01 okt, 2008 18:40

Jeg har slet ikke tænkt så meget på det endnu.. jeg har kigget min fars gamle lægebøger igennem, men eftersom de er old gamle vil jeg ikke forberede mig ved at læse dem. Får man ikke tilsendt en bogliste eller sådan noget?? Jeg slapper ellers bare af og tænker på at have fri dette halve år, så jeg er helt skolefri i mindst et halvt år inden de 6 år med hårdt studie.
Tak for de links der blev lagt ind..
Vi ses på studiet
Sif
Cats will rule the world!
Brugeravatar
catqueen
Over 5 indlæg
Over 5 indlæg

Uni. el. sygehus: 8000
Køn: Ikke angivet
Rigtige navn: Sif
PocketPC: Vision

Indlægaf kristian-c » lør 11 okt, 2008 15:50

Hej alle! :D

Jeg er ogå en af de heldige der starter efter jul. Jeg må nok indrømme at jeg har valgt at lade være med at beskæftige mig med noget som helst bogligt indtil jeg starter. Er sikker på at vi nok skal få lov at læse rigeligt når vi starter ;)
Glæder mig rigtigt meget til at se jer alle! :D
kristian-c
Over 25 indlæg
Over 25 indlæg

Rigtige navn: Kristian H. Christensen
PocketPC: HTC Desire

Indlægaf Rikkethu » søn 09 nov, 2008 17:31

Hei!

Jeg skal også begynne medisinstudiet i Århus etter jul. Bra om det er som dere sier, at vi slapper av fram til jul, så begynner vi på likt!
Jeg har ikke fått masse materiale i posten, men jeg har fått brev om HYTTETUREN og oppmøte osv.

Jeg har aldri vært i Århus før og prøver å skape meg et bilde av hvordan byen er gjennom å søke litt på nettet, men det er sannelig ikke lett!
Skulle likt å vite om det er noen kule barer, clubber, konsertscener eller studenthus osv.

Har dere funnet en plass å bo?

Gleder meg veldig til studiene og til å se alle studiekompisene mine!
Rikke
Rikkethu
Ny bruger
Ny bruger

Rigtige navn: Rikke Flor Thunold

Indlægaf linnea88 » søn 09 nov, 2008 18:48

Hej Rikke!

Har bara varit i Århus två gånger, men mitt intryck är att det är ett toppenställe att plugga på, så vi kommer nog få det hur kul som helst.

Angående plats att bo så sök på kollegie8000 (fast det vet du säkert redan), är på väg att få en lägenhet där en bit från skolan men annars helt ok.Hoppas du hittar något du med!

När fick du info om hyttetur, oppmøte etc.?

Ser fram emot att träffa er alla!

Linnea
linnea88
Over 5 indlæg
Over 5 indlæg

Rigtige navn: Linnea Jarmund Halle

Indlægaf Rikkethu » man 10 nov, 2008 22:52

Har fått inntrykk av at byen og spesielt uni med universitetsparken er kjempefint!

Jeg har funnet et værelse gjennom boligportal.dk. Det er en kjempefin side med mange kule kollektiv og bofellesskap som søker ( ofte studerende) leietakere, og ting går litt fortere enn på kollegie8000! Jeg deler kjøkken og bad med to andre og leiligheten ligger sør i Århus C.

Jeg fikk et brev undertegnet studieveilederne ved medisin datert "august 2008". Der står det at vi skal møte torsdag 29.jan kl 0800 i Stakladen (kantinen) i Studenternes Hus. Der blir vi delt inn i "hold" (lesegrupper) og vi får leselisten. 30.1-1.2 skal vi på hyttetur. Det står også at vi får mer materiale og opplysninger primo januar 2009.
Du kan ringe (0045) 89 42 62 96 eller maile studievejleder.medicin@sun.au.dk hvis du har spørsmål (står det i brevet). Du kan jo ta kontakt med dem hvis du ikke fikk brevet!

Hurra, bare 2,5 måneder igjen!
Rikkethu
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf mikael1 » tirs 18 nov, 2008 15:25

Hejsan Jag undrar om jag har chance att komma in med mina 18,2? och viken kod har medicinen i Århus? koden som man ska fylla när man skriver ansökan Tack för svaret
mikael1
Ny bruger
Ny bruger

Rigtige navn: markus andersson

Indlægaf Rikkethu » tors 20 nov, 2008 11:37

Hei
Du er sikkert klar over at det er for sent å søke på opptak etter jul nå. Hvis jeg ikke husker helt feil, legger de ut søknadene og kodene på nettstedet til den koordinerede tilmeldningen i februar.
Rikke
Rikkethu
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf kvote2 » tors 08 jan, 2009 12:17

Hey alle!

Jeg stod på standby til 2009 men blev ringet op igår fra studiekontoret, og de tilbød mig en plads her til februar :)

Nu vil jeg spørge alle om der er nogle datoer her i Januar indtil studiestart der er vigtige at kunne???

mvh
William
Finn Geneser er den bedste ....
kvote2
Over 5 indlæg
Over 5 indlæg

Køn: Mand
Rigtige navn: William

Indlægaf catqueen » tors 08 jan, 2009 12:26

Tillykke.. du skal bare møde på stakladen (kantinen) den 29. kl. 08.00, så skal du nok få de sidste ting at vide.. men vi skal på rustur fra den 30 til den 1.. mener jeg det er. Så find noget gallatøj og vær klar på en hyttetur :wink:
Er der forresten nogle der har fået bogliste endnu??
Cats will rule the world!
Brugeravatar
catqueen
Over 5 indlæg
Over 5 indlæg

Uni. el. sygehus: 8000
Rigtige navn: Sif
PocketPC: Vision

Indlægaf kristian-c » tors 08 jan, 2009 16:04

Jeg har ikke fået nogen bogliste endnu nej. Tror at vi får den når vi starter.. ;)
kristian-c
Over 25 indlæg
Over 25 indlæg

Rigtige navn: Kristian H. Christensen
PocketPC: HTC Desire

Indlægaf kvote2 » fre 09 jan, 2009 11:22

catqueen skrev:Tillykke.. du skal bare møde på stakladen (kantinen) den 29. kl. 08.00, så skal du nok få de sidste ting at vide.. men vi skal på rustur fra den 30 til den 1.. mener jeg det er. Så find noget gallatøj og vær klar på en hyttetur :wink:
Er der forresten nogle der har fået bogliste endnu??

En hyttetur med gallatøj?? javel ... hehe
kvote2
Over 5 indlæg
Over 5 indlæg

Rigtige navn: William

Indlægaf DoktorMartin » fre 09 jan, 2009 13:39

Nu har jeg hørt det rigtigt tit, at folk fra medicinstudiet fraråder, at man inden studiestart læser i anatomibøger og at det stort set kun bliver mere forvirrende af det. Jeg har måske hørt det nævnt 10-12 gange allerede her på studmed.dk.

Men rådet er vel egentligt ikke kategorisk at holde sig fra det, men at man ikke som stud.med'er in spe, skal tro, at man kan blive Kloge Åge og score billige point eller slappe mere af under studiet, fordi man har ligget med Bojsen-Møller under hovedpuden.

For mit eget vedkommende synes jeg at anatomi er vanvittigt spændende og det er altså lysten og ikke ambitioner og slet ikke stræbersind, der driver værket. Men jeg er jo ikke studerende på medicin endnu og jeg kender ikke til hvor svært eller problematisk det er dels at have en anatomisk viden i forvejen og dels at have brugt tid man ellers kunne have slappet helt af i, på at læse noget studierelevant fordi man havde lyst, så det kunne da være rart at høre præcis hvad det er der får så mange til at gentage hvor unødvendigt det er at tage hul på pensum inden studiestart.

Kommentér ad libitum :D
"For every day that stings, two better days it brings, nothing is as bad as it seem" - "Master of the Wind" by Manowar
Brugeravatar
DoktorMartin
Over 25 indlæg
Over 25 indlæg

Uni. el. sygehus: 2970
Rigtige navn: Martin

Indlægaf rgh05xCA » lør 10 jan, 2009 00:36

kvote2 skrev:
En hyttetur med gallatøj?? javel ... hehe

haha ja, det bliver da fedt :D

Du kan forresten også se et program over rusugen her: http://www.health.au.dk/menu550-da
rgh05xCA
Over 50 indlæg
Over 50 indlæg

Uni. el. sygehus: Rosborg
Rigtige navn: Chadi

Indlægaf a87y » tirs 13 jan, 2009 17:05

Hej..
Jeg er også en af de heldige, som er fået en standby-plads, hvor jeg i starten stod som vinterstarter. Men har fået tilsendt tilsagn og må vente til september.. Er der nogen som ved om det er muligt at ønske, at man kan starte her til februar i stedet?
a87y
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf 14203 » tirs 13 jan, 2009 18:22

til a87y:
Hvis du "blot" stod som standby og nu har fået tilsagn til næste optagelsesrunde (altså til Juni), har du mulighed for at søge optagelse til feb 2010, men du kan ikke komme ind til feb 2009 hvis det er det du mener. Dit tilsagn gælder først fra sommeroptaget og ikke med tilbagevirkende kraft! Din standby plads er jo afhængig af om nogle februar startere dropper ud (og siden du har fået tilsagn til sommer ser det jo ikke ud til at det er sket) derfor er alle pladserne optaget og du må derfor vente til næste gang der er optag :)
14203
Over 25 indlæg
Over 25 indlæg

ForegåendeNæste

s

Tilbage til Kommende studmed

• Andre lignende isndlæg
    Svar
    Set
    Seneste indlæg