Nu har jeg hørt det rigtigt tit, at folk fra medicinstudiet fraråder, at man inden studiestart læser i anatomibøger og at det stort set kun bliver mere forvirrende af det. Jeg har måske hørt det nævnt 10-12 gange allerede her på studmed.dk.
Men rådet er vel egentligt ikke kategorisk at holde sig fra det, men at man ikke som stud.med'er in spe, skal tro, at man kan blive Kloge Åge og score billige point eller slappe mere af under studiet, fordi man har ligget med Bojsen-Møller under hovedpuden.
For mit eget vedkommende synes jeg at anatomi er vanvittigt spændende og det er altså lysten og ikke ambitioner og slet ikke stræbersind, der driver værket. Men jeg er jo ikke studerende på medicin endnu og jeg kender ikke til hvor svært eller problematisk det er dels at have en anatomisk viden i forvejen og dels at have brugt tid man ellers kunne have slappet helt af i, på at læse noget studierelevant fordi man havde lyst, så det kunne da være rart at høre præcis hvad det er der får så mange til at gentage hvor unødvendigt det er at tage hul på pensum inden studiestart.
Kommentér ad libitum